שלבו טיול בדרום עם סיור טעימות יין ביקב לה פורה | בלאנש La Forêt Blanche lfbwinery.comlfbwinery.com

יקב לה פורה בלאנש בתרגום מצרפתית לעברית – היער הלבן. הצבע הלבן מסמל ביהדות את האור, הטוב והחסד. חכמינו אומרים שבבית המקדש השלישי עיקר הקרבנות  מנחות מהצומח. מנחה כלולה מסולת, שמן ויין. העיקר זה היין.

Image thumbnail

טעימות יין בדרום

ראשיטעימות יין בדרום

טעימות יין בדרום

טעימות יין בדרום – חוויה שאסור לפספס

ייצור יין קיים בישראל כבר אלפי שנים. במקומות רבים בארץ, אפשר עדיין לראות גיתות  לדריכת ענבים שחלקן נמצאות כאן עוד מימי קדם.

הגפן היא אחד משבעת המינים עליהם מברכים בחגים. ביהדות נחשב היין למשקה חגיגי אותו נהוג לשתות בשבתות, חגים, מועדים ואירועים משמחים. מלבד העובדה שישראלים רבים אוהבים לשתות יין באירועים שונים, הפכו טעימות יין בשנים האחרונות לחלק מהתרבות הישראלית.

טרנד הבילוי ביקבים, סוחף אחריו יותר ויותר ישראלים כי מה יותר כיף מבילוי של שישי בבוקר ביקב עם משפחה או חברים? זוהי דרך נפלאה ליהנות מאווירה אחרת ולטעום יינות חדשים.

טרנד היין, הפך את ישראל למדינה משופעת ביקבים מצפון ועד דרום. בכל יקב ניתן לחוות חוויה אחרת, לטעום יינות אחרים ומשובחים ולהיחשף לבעלי יקבים שונים.

טעימות יין – חוויה מיוחדת במינה

כשטועמים יין מפעילים במקביל שלושה חושים: חוש הראייה, חוש הטעם וחוש הריח. טעימות יין החלו עוד בימי הביניים, שם התגבשו שיטות להערכה של יינות. במאה ה 20, קיבלה התופעה אוצר מילים מיוחד של הגדרות ודימויים מעולם היין. טעימת יין מתבצעת בשלבים.

בשלב הראשון, מתרשמים ממראה היין ומידת הצלילות שלו. בשלב השני, מריחים את היין עוד לפני שטועמים. בשלב השלישי, לוגמים לגימה קטנה ומגלגלים אותה בחלל הפה. לבסוף, אחרי שטועמים את היין, נשאר טעם בחלל הפה שנותן תחושה אחרת מהלגימה עצמה.

ישנם יינות מסוימים שחשוב להחדיר אליהם חמצן לפני שמוזגים אותם לכוס. במקרים כאלה, מוזגים את היין לכלי בעל מפתח רחב, הנקרא דקנטר, ונותנים ליין לעמוד מספר דקות כדי להוריד את רמת העפיצות שלו.

כמובן שהגשת היין משתנה בהתאם לסוג שלו וכל יין מוגש בטמפרטורה שמתאימה לו.

טעימות יין בדרום

למה כדאי לעשות טיול יקב בדרום?

טיול ליקב זוהי חוויה נפלאה שמומלץ לא להחמיץ. מאחר ובישראל ניתן למצוא המון יקבים לאורכה ולרוחבה, מה בעצם מיוחד בטיול ליקב דווקא בדרום?

  • הנוף – מי שאוהב את המדבר ומתחבר להוויה הקדומה של נוף בראשית, טיול ליקב בדרום הוא הרעיון המושלם. אפשר לנסוע ליקב ובדרך ליהנות מנוף מדברי עוצר נשימה.
  • האקלים – בימי החורף בהם גשום בחלקים אחרים של הארץ, הדרום חמים ויבש. בקיץ, כשהלחות כבדה ומעיקה, בדרום אמנם חם אך אין לחות מה שמאפשר לטייל בנינוחות רבה יותר.
  • הריחוק מאזורים אורבניים – לאוהבי הטבע, טיול לאזורים שבהם יש פחות עומס של בטון, כבישים וצפיפות הוא רעיון מומלץ.

 

סיור טעימות ביקב לה פורה בלאנש

אם בחרתם, לצאת לטיול טעימות בדרום, יקב לה פורה בלאנש במושב יתיר, המציע נוף קדומים מול יער ירוק, הוא מקום שלא כדאי לפספס.

היקב מציע שני סוגים של סיורי טעימות: סיור טעימות ונשנושים וסיור טעימות עם פלטת גבינות עשירה. בשני הסיורים מבקרים באזור הייצור, נכנסים לחדר החביות, מקבלים הסבר מפורט על תהליך ייצור היין וטועמים 5 סוגי יין שונים.

ההבדל בין שני הסיורים הוא שהאחד כולל טעימות ונשנושים והשני כולל טעימות ופלטת גבינות עשירה. התשלום עבור הסיורים הוא מגיל 18.

לקבלת פרטים נוספים ותיאום מועד מוזמנים ליצור אתנו קשר בטלפון 077-9969898.

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share