יין כשר ומשובח מיקב לה פורה בלאנש! | La Forêt Blanche lfbwinery.comlfbwinery.com

יקב לה פורה בלאנש בתרגום מצרפתית לעברית – היער הלבן. הצבע הלבן מסמל ביהדות את האור, הטוב והחסד. חכמינו אומרים שבבית המקדש השלישי עיקר הקרבנות  מנחות מהצומח. מנחה כלולה מסולת, שמן ויין. העיקר זה היין.

Image thumbnail

יקב כשר מומלץ

ראשייקב כשר מומלץ

יקב כשר מומלץ

יקב כשר מומלץ – מקום שכדאי לבקר בו

ההיסטוריה של יין בארץ ישראל היא בת אלפי שנים. התזכורת הראשונה היא בסיפור המקראי  המספר על נוח שהחל לגדל גפנים כשירד מהתיבה. כמו כן, ממצאים ארכיאולוגים מעידים על כך שתרבות היין הייתה מפותחת בישראל כבר בעת העתיקה.

לאורך ההיסטוריה ידעה תרבות היין בישראל עליות ומורדות. בתקופת האסלאם, למשל,  אסור היה לגדל גפנים עקב האיסור המופיע בקוראן על שתיית אלכוהול. במאה ה- 19, חזרה לפרוח תרבות היין ויקבים רבים הוקמו ברחבי הארץ.

כשמדברים על יקבים בישראל, חשוב להבחין בגורמים המבדילים ביניהם על מנת לבחור את היקב המתאים ביותר. אחד הגורמים שישפיעו על בחירה זו הוא גורם הכשרות, אשר מהווה את ההבדל העיקרי בין יקבים בישראל ליקבים בעולם.

מהו יקב כשר?

יין, על פי היהדות, הוא המשקה החשוב והמשמח ביותר והוא ידוע כמשקה המשחרר ממעצורים.

אנשים רבים אינם מבינים את המשמעות של יין כשר ומה מבדיל אותו מיין אחר שאינו כשר. חוקי הכשרות הנוגעים ליין הם נוקשים ומוקפדים ותהליך ההכשר של היין מותנה בבדיקות וביקורות של משגיחי כשרות מטעם הרבנות הראשית.

בדיקות אלו, נערכות לכל אורכו של תהליך ייצור היין, כאשר נושא הכשרות מתחיל עוד בגידול הענבים.

ביקב כשר רק יהודים שומרי מצוות נוגעים בענבים ומטפלים בהם והחומרים שמוסיפים להם בתהליך ההתססה חייבים להיות כשרים. תהליך ייצור יין כשר הוא מאתגר יותר ולכן, ישנם יקבים שבוחרים  לוותר על הכשרות.

מהם חוקי ההלכה הנוגעים ליינות כשרים?

  • עורלה – אסור לקצור כרם השייך ליהודי בשלוש השנים הראשונות לקיומו כלומר, את הפירות קוצרים רק בשנה הרביעית.
  • שנת שמיטה – על פי ההלכה, יש לתת לקרקע לעובדים בכרם מנוחה כל שבע שנים.
  • על פי ההלכה, חקלאים המעוניינים בתעודת כשרות חייבים להפריש 1% מהיבול שלהם.

כשמדברים על יקב כשר מדברים על שני סוגים: יקב כשר למהדרין ויקב כשר. ההבדל בין השניים יכול להיות במקור של חביות היין, עצים מסוימים שהמהדרין לא משתמשים בהם, חומרים נלווים לייצור היין כמו שמרים ואנזימים שהם ברמת כשרות רגילה ועוד.

כלומר, החוקים החלים על יקב כשר למהדרין מחמירים יותר ובתוך הקטגוריה של יינות כשרים ניתן למצוא מבחר עשיר של יינות נפלאים ומשובחים.

יקב כשר מומלץ

יקב כשר בדרום – יינות מומלצים

במהלך הביקור ביקב ‘לה פורה בלאנש’ תוכלו ליהנות ממגוון יינות משובחים. שניים מתוכם הם יער לבנון 2019 ודביר בלנד אדום 2020, הזכו בפרסים עולמיים.

  • יער לבנון 2019 – מופק מהנוזל הראשוני של ענבי קברנה סוביניון ולא עובר סחיטה. הענבים גדלים בגובה של 900 מטר מעל לפני הים והם נבצרים באופן ידני וסלקטיבי. היין מתיישן בחביות עץ אלון ולא עובר תהליכי סינון. הוא בעל ניחוח של גרגרי יער שחורים, שוקולד מריר בלגי איכותי עם נגיעות של פלפל ירוק טרי, רוזמרין, סיגליות ולבנדר.

זהו יין נפלא לברך אתו על השנה החדשה, לשתות בסוכה ולמזוג ל-4 הכוסות של פסח. ניתן לשלבו גם בבישול עם כתף כבש ממולא, עגל חלב עם כמהין ופטריות יער ובקר ממולא ברוטב חרדל וצלפים.

  • דביר בלנד אדום 2020 –שילוב על ענבי קברנה סוביניון ושיראז עם השלמה של מרלו. הענבים גדלים בגובה 900 מטר מעל לפני הים, מתיישן בחביות עץ אלון ולא עובר תהליכי סינון. בעל ניחוח של גרגרי יער כהים, פלפל שחור וקורטוב של טבק למקטרת בריח דבש, וניל ושוקולד. זהו יין מעולה לשילוב במטבח האיטלקי, היווני, הישראלי ולצד מעדני דגים למיניהם.

יקב בדרום כשר ומיוחד- יקב לה פורה בלאנש

בישראל, ניתן למצוא עשרות יקבים כשרים הפזורים מצפון הארץ עד לדרומה.

אז אם חשקה נפשכם להגיע אל ליקב כשר ומרהיב, יקב לה פורה בלאנש הוא המקום בשבילכם.

אצלנו תוכלו ליהנות ממגוון עשיר של יינות משובחים מול נוף המדבר הקסום, ללמוד את רזי הכנת היין ואפילו לבחור סיורים או פעילויות למשפחה וחברים.

אנחנו כאן לתת לכם שירות מהיר ואדיב ולענות על כל השאלות.

לפרטים נוספים מוזמנים לפנות אלינו בטלפון  077-9969898.

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share